fredag 6 juli 2012

MIN KÄRLEK OMVÄRVER OCH UPPFYLLER ER ALLA

Kära vänner, när ni i dag samlas i Mitt namn för att göra det ljusarbete Jag befallt er var och en att utöva i världen, skall Min kärlek omvärva och uppfylla er alla.

Ni vandrar Ljusets väg, och ljusets änglar kommer alltid att stå er nära. Ljusets änglar breddar vägen för er, och låter er vila vid oasens källa när tröttheten överfaller er.

Ni behöver inte oroa er för ert verk. Även om det är stort, skall Jag varje dag förse er med redskap för ert arbete. Ni behöver inte oroa er varken  för dagen eller stunden, ty Jag föder och kläder er alla dagar. Ni behöver inte oroa er för onda andar, ty dessa finns endast i ert hjärta om ni tillåter dem att bosätta sig där.

Alla dagar är Jag med er, och alla dagar ger Jag er kraft. Om ni en stund av dagen ägnar er tid åt Mig, låt Mig få tala genom er, låt Mig få tala till er och med er. Låt Mig få vara en del av er vardag. Varje dag och stund önskar Jag vara närvarande, alltid.

I dagen har ni många bekymmer, trots att dessa bekymmer inte hör er till, eftersom Jag vakar över er.

Ni förväntar er mycket av dagen och tiden, allt vad ni ber om skall ni få, blott ni ber om det av kärlek till er själva och er omgivning. Jag låter er aldrig vara utan de ting ni behöver för er tid på jorden.

Se Människosonen, så skall även ni vandra omkring, lika anspråkslöst skall ni dväljas bland människorna. Låt kärleken och ljuset styra er dag på jorden.

Många under upplever ni, men ni lägger inte alltid märke till dem, ni låter er styras av er önskan att beträda stjärnorna, trots att ni är medvetna om att detta görs först efter att er själ lämnat jordelivet.

Låt er inte förblindas av jakten på materiella ting, ty Gudsriket är det största arv ni har att få, och det är redan er egendom.

Detta var budskapet, älskade barn.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar