måndag 2 juli 2012

GIV MÄNNISKAN GUDS VÄLSIGNELSE

Kära vän. I liv efter liv har du vandrat, levt och lärt. Allt det du i dag har av kunskap är gammalt. Mycket gammalt.

Du är den som vet och kan. Du är den som skall dela med dig av din kunskap till alla i din omgivning. Giv åt människan det människan behöver och längtar efter. Giv människan frid i själen. Giv henne Guds välsignelse.

Många är åren du vandrat, många steg återstår att ta. Förtröttas inte, ty Jag är med dig, Jag är din käpp och stav. Lycklig du som vet detta, som omfamnar detta: Att vandra i Mitt namn.

Du saknar lugn i din själ. Giv dig till tåls, du återfår din själsro. Du måste låta allt stillna runt dig. Du måste tillåta dig att vila i Mig, att ta emot Mig i ditt liv. Då först återfinner du ro och frid i din själ.

Du har sett livets avigsidor. Du har även upplevt ljusa stunder. Återkalla de ljusa stunderna i ditt minne. Det hjälper dig att få lugn och ro i din själ. Se till att äta näringsriktigt. Inga överdrifter åt något håll. Njut av livet, av stillheten och tystnaden i naturen. Det ger ro i själen.

Se Mig i naturen.
Upplev årstidens växlingar.
Lev i nuet.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar