lördag 25 februari 2012

TA EMOT MIN GÅVA TILL DIG.

Lilla människobarn. Min gåva till dig skall du ta emot med glädje och i tacksamhet. Lyss på fåglarna som sjunger för dig, se på gräset som grönskar för dig. Blommornas doft finns för din glädje och lust.

Så vist är världen ordnad för din skull.  Jag sänder regn för växternas skull, att de skall överleva och blomstra för din skull. Stormar, snö, allt finns, likaså årstidens växlingar, för att du skall lära och förstå livets gåta. Att gro, växa upp, blomstra, vissna ned och dö. Så är livscykeln även för dig, lilla människobarn.

Så sänder jag dig även små änglasjälar, små barn, som en gåva till dig, för att du skall ta hand om dem, vårda dem, älska dem. Du skall ta emot dem i glädje och kärlek, ty de är min alldeles särskilda gåva till dig. Se inte i sorg på dem, ty de tillhör alla Gudsriket, så som du själv. Om du tar emot dem i glädje, skall de skänka dig och andra glädje och kärlek, och deras sånger  skall uppfylla jorden.

Du har ett stort ansvar för dessa små själar, ty de är alla komna av min hand, precis som du själv. Du skall inte försmå, eller förgäta, mina gåvor till dig, ty de är alla givna av kärlek, och för att lära dig livets gåta, så som det var sagt att du skulle lära och förstå.

Glöm inte bort att din tillvaro på jorden skall vara en undervisningens tillvaro. Inte skall  då din dag präglas  av jakt efter gods och guld, efter makt och rikedom! Nej, din dag skall präglas av vetskapen om Guds storhet, och världens tillblivelse, om livets kretslopp. Så är sagt. Glöm inte detta budskap, mitt barn.

I kärlek till dig själv och din nästa skall du leva på jorden. Glöm allt hat, agg och smärta. Tänk i ljus och glädje och kärlek på dig själv och din omgivning. Tänk på att du givits många gåvor att vara tacksam för. Tänk på att du har allt. Det en människa kan begära av allt. Du har livets nödtorft alla dagar. Du sover, äter, lever tryggt i din egen värld.

I kärlek och ljus skall ditt liv och din själ präglas för evighetens väg in i ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar