söndag 26 februari 2012

FINN TRON PÅ EVIGHETEN

Kära barn. Oron i din själ rår du inte alltid över. Finn din egen väg ut ur ditt dilemma. Finn tron på evigheten. Stärk din tro på att din själ är evig, och inte förgänglig.

Många söker lyckan i materiella ting, eller tror att tryggheten står att finna hos en annan människa. De finner aldrig vare sig lycka eller trygghet. Allt står att finna hos dig själv i ditt inre. Lär dig att stilla dig i tro, meditation och bön. Tro på att Jag alltid finns vid din sida, och lyft din själs ögon upp mot ljuset, ty där är din lycka.

Din trygghet är att Jag vakar över dig. Intet ont händer dig när Jag står vid din sida.

Tro, blott tro, och allt som du ber om skall bliva dig givet. Du kan somna lugnt till nattens vila, ty Jag vakar  över dig. Oroa dig inte för morgondagen, ty Jag finns vid din sida även då.

Din lycka finner du i ljuset i en annan tillvaro, men även på jorden kan du finna lyckan i de små tingens under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar