lördag 31 mars 2012

ALLA ÄR HÄR FÖR ATT UTVECKLAS

Kära vänner! Ni har alla samlats här i mitt namn. Låt dessa dagar verka i min åminnelse. Låt er själ och er kropp uppfyllas av Min Kraft som kommer er alla till del i den omfattning var och en av er är i behov av detta.

Se naturens under. Se hur den återuppväcks till nytt liv. Så är också tid för er att låta er återuppväckas till ett nytt liv till min åminnelse.

Ni är  alla Ljusbärare och ni är alla här för att utveckla era själar, och för att växa i anden, för att blomma, sätta frö genom att berätta om Ljuset och Kärleken. Ni kommer så småningom att vissna ner och dö, på samma sätt som naturen går till vila på hösten. För att efter en viloperiod åter börja gro och växa i ett nytt liv.

Ni är alla Kärlekens och Ljusets barn. Ja, när Jorden återuppstår kommer ni alla att vara med. Ni är Guds särskilda sändebud i en mörk och svår tid. Ni är alla särskilt utvalda för detta verk, och därför är ni alla samlade här för att motta och välsignas  av Mig, Herren Gud.

I pingstens tid är ni samlade här, såsom den första pingstens budbärare och apostlar kommer ni att uppfyllas av Helig Ande, och ni kommer att få stor kraft att gå vidare i ert värv. På så sätt är er dag färdigt utstakad, och ni vet alla redan vilka uppgifter ni har.

Tveka inte. Grip tag i era uppgifter och slutför det arbete ni har er förelagt. Tids nog blir dagen tillända och ni går till vila.

Ljusets och Kärlekens barn och budbärare. Var hälsade. Vi älskar er alla. Vi önskar er lycka till. Vi följer er väg. Vi är alltid med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar