lördag 15 mars 2014

TILLÅT MIG ATT FINNAS I DIN DAG

Alla dina tankar är givna av Gud, låt Guds kärlek bli din vägledning, ditt hopp om ett evigt liv.

Du kan alltid finna Mig i din dag. Blott du söker sanning skall du finna den. Om du tillåter Mig att finnas i din dag, är Jag där. Misströsta inte. Gråt inte, Min vän. Din dag på Jorden är kort, när du återvänder till Mig, skall du glädjas över vad du åstadkommit.

Din tid på Jorden är stor. Tro inte annat. Förlita dig på att Jag leder dina steg, blott du tillåter Mig att göra det. Låt Mig finnas i din dag och stund, här och nu. Glöm inte bort Mig, förträng inte Min närvaro. Låt Mig synas i din verksamhet.

Tillåt dig själv att låta dig älskas av Mig. Jag är den sanna Kärleken, den enda sanna Kärleken. Den kärlek som aldrig sviker. Låt Mig få genomsyra dig och din dag och ditt verk på Jorden.

Blott du förlitar dig på Mig så kan Jag hjälpa dig. Blott du låter Mig vara en del av din dag, så skall du se att dina problem löses upp och försvinner.

Låt  Mig  hjälpa dig, Mitt barn. Låt Mig få finnas med i ditt liv.

I går, i dag, i morgon. Glöm gårdagen, ty den är förbi, och finns inte längre. I morgon är en ny dag, om den skall du inte bekymra dig, ty var dag har nog av sitt. Lev i nuet. Lev i dagen, ty med Mig vid din sida blir din dag ljus och lycklig.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar