tisdag 11 mars 2014

LÅT DIN TUNGA TALA SANNINGENS ORD

Kära vänner! Under er resa i Universum till Paradiset har ni fått Ljus, Kärlek, Kraft och Styrka att utföra er uppgift på Jorden.

Tänk på Jordens helande, tänk på alla dem som behöver värme och kärlek. Skänk världens barn värme och kärlek. Förlåtelse och barmhärtighet följer era spår. Förlåt alla dem som felat mot dig, på det att du själv blir förlåten.

Känn ingen skam, lid inte för andras oförrätter. Ta till dig värme och sol, ty tiden är mogen för nästa steg i Jordens utveckling. Ta mod till dig och låt din tunga tala Sanningens ord. Låt inte tungan löpa om onödiga ting. Tala vad som sant är, ty det är  viktigt att människor känner tilltro till dina ord.

Skämta och skratta gärna, ty glädjen hör himlen till. Men håna inte de olyckliga för deras olycka, ty du vet inte grunden och orsaken till den.

Ta emot all kärlek som strömmar emot dig från din omgivning. Du är värd den.

När ni samlas i Mitt namn för meditation och bön, låt då kärleken till Alltet vara er ledstjärna. Be om hjälp och styrka när ni våndas, ty kärlek finns att få, hjälp likaså.

När onda krafter försöker förgöra er, stå starka,  stå eniga. Ty den som försöker så split i gruppen har intet att hämta blott ni åkallar Mig, och blott ni står eniga. Låt er inte förledas att  se ner på dem som har annorlunda åsikter än ni. Tänk på att varje själ gör sina egna val. Den rätten har varje själ. Och ingen skall förneka någon denna självklara rätt.

Ni skall se det stora i det lilla, ty Mig kan ni alltid se, ty Jag är alltid med er, både i stort och i smått.

Se Mig, och Jag ser alltid er.

Med kärlek skall ni vandra på Jorden.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar