söndag 12 augusti 2012

DU LÄR FÖR EVIGHETEN

Aftonsolen lyser över dig. Du står med ansiktet vänt mot norr. Du är lycklig och fri. Du är. Du är Mitt barn och du skall alltid vara Mitt barn.

Din dag är fylld av möda. Din natt är lång. Men förtrösta på Min vilja. Du är, mitt barn. Din dag är fylld  av omsorg  om de dina. Glöm inte dig själv.  Du skall ha omsorg om dig själv, också. Glöm inte ditt löfte. Du är, mitt barn. Du har dessa gåvor och förmågor. Utnyttja dem.  Ge av dem till den som törstar. Du kan.

Andens barn är här. Glöm dina sorger. Andens barn ger tröst och glädje, skratt och sång. Förlita dig på att dina gåvor bär dig genom tider som är. Förlita dig på att du kan. Glöm det som varit. Det är över nu. Du kan,  du vet, du har allt du behöver för din dag. Du har en så stor potential, använd den i det bästas tjänst. 

Din dag skall vara fylld av omsorg, ty så är det menat. Du lär för Evigheten. Din meditation och bön ger styrka, visdom och kraft.Glöm det som varit, skudda stoftet av dina fötter. Glömskans Demon har dig i sitt våld. Be om hjälp och befrielse, ty du har en demon i  ditt hjärta. Glöm, glöm, glöm.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar