tisdag 22 april 2014

ALLA GUDS SKAPADE VERK ÄR NORMALA

Till er alla vill jag säga: Ta emot de barn som blir er givna. Tänk inte på om de är "normala" eller inte. Gud allena avgör vad som är "normalt" eller inte, ty alla Hans skapade verk är normala. Endast det människan skapar kan vara  onormalt.

Gud vet varför vissa själar skall se ut på ett sätt, och andra ha andra förmågor och förutsättningar. Han allena vet varför vi ser ut som vi gör, och varför vi har vissa förmågor och kunskaper.

Gud säger: Ta emot detta barn i Mitt namn. Ge det kärlek och omsorg i rikt mått. Gör så mot alla barn i världen. Gör det i Mitt namn, ty de är alla Mina mest älskade barn, som Jag har blåst liv i, som Jag har skapat.

Se i kärlek till dessa små. De är alla här av fri vilja, de har alla en stor uppgift i världen.

Barnen skall lära er kärlekens innersta väsen. Barnen skall lära er att se endast det goda, det oskuldsfulla. Tacka barnen för den lärdom de skänker er. Som ett barn skall du se på verkligheten. Du skall lika oskuldsfullt se på omvärlden. Inte döma, inte förglömma att de små  barnen vet allt. De har i sitt innersta ännu helt levande Guds bild och ansikte inristat i sin själ. Se med beundran och högaktning på dessa små själar. Ta hand om dem som om de vore det dyrbaraste gåvor ni äger, ty så är det förvisso: Den dyrbaraste gåvan är barnen.

Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar