fredag 27 september 2013

LÅT INTE TINGEN BINDA DIG VID JORDELIVET

Kära vän. Låt inte tingen binda dig med jordelivet, med världen. Upplev jordelivet som en vandring, inte som en period då det är nödvändigt att samla i ladorna. Upplev skönheten i naturen, för den skull behöver du inte äga naturen.

Tänk på att när du återvänder till Mig, kan du ta med dig intet av de ägodelar du samlat på dig under jordelivet. Du återvänder till Mig på samma sätt som du kom till jorden. Intet, mer eller mindre, kan du ta med dig som resebagage.

Du måste lära dig att lämna över allt till Mig. Alla sorger och besvikelser, och all din oro för morgondagen, eller för din familj eller något annat du oroar dig för. Jag ger dig varje dag det du behöver. Du behöver inte samla ett överskott för att använda dig av när andra tider stundar, ty dessa tider är nu, och Jag finns alltid här vid din sida för att tillfredsställa dina behov.

Du skall ge av ditt överflöd till den som intet har. Då är du en del av den gudomliga processen, där du får vara Min hand. Du får hjälpa Mig att hjälpa, och du kommer att känna glädje i ditt givande.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar