måndag 23 september 2013

FÖRLITA DIG ALLTID PÅ MIG

Kära barn. Jag överger dig aldrig. När det är som tyngst, som svårast för dig, när du upplever den största smärtan, och de djupaste sorgerna, alltid går Jag med dig.

När du dignar under din börda bär Jag dig. Över mörka vatten, steniga åsar, bråddjup, bär Jag dig. När du dignar under bördan bär Jag den åt dig. Förlita dig alltid på att Jag finns vid din sida, ty så är det  och skall alltid vara. Jag lämnar dig aldrig. Du måste tro och lita på Mitt ord.

Se in i ditt hjärta, i hjärtats djupa vrå finns Jag, och Jag är alltid med dig. När du gläds över solen,  månen, stjärnorna, naturens under, då är det Jag som tänder glädjen i ditt bröst.

Tänk på att Jag alltid finns där, för din skull är Jag där. Dina behov ser Jag, och Jag är villig att uppfylla dem alla. Oroa dig inte, ty Jag finns alltid med dig.

Du skall blott tro på att Jag är villig att alltid omsluta dig i Mina armar. Ty Jag är Kärleken.

Kraften att leva ger Jag dig alla dagar intill till livs slut.

Amen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar