söndag 15 september 2013

DU FÅR DEN KRAFT DU BEHÖVER

Kära barn. Allt vad du ber Mig om skall du få. Du goda barn, du lilla barn. Oroa dig inte för din dag, din tid, ty allt har sin plats i din plan för detta ditt liv på jorden.

Oroa dig inte för morgondagen, eller för dagen som är, ty Jag ger dig varje dag den kraft du  behöver.
Se framåt, se in i framtiden, och du skall se att Min vilja sker, så som det var sagt.

Du uppfyller din dag med mångahanda ting, och så skall det vara. Du ser de som behöver din hjälp, och du hjälper dem, så är sagt att skall vara, så ske Min vilja på jorden, nu och i all evighet.

Intet behöver du sörja över, eller för. För Jag ger dig varje dag det du behöver av lekamlig mat. Likaväl föder JAG din själ. Blott du ber om Min hjälp, är den dig given, i samma stund som du ber om den.

Därför  kan du lugn och trygg, och med stor glädje, gå in i din dag och din uppgift, ty Jag är med dig alla dagar, in till världens ände.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar