torsdag 10 maj 2012

DRICK DIG OTÖRSTIG VID MIN KÄLLA

Kära vän. Stilla dig litet i bön och meditation. Låt ditt argsinta sinne vila en stund i Min frid, som varar för evigt och övergår allt förstånd.

Du måste stilla dina tankar ibland. Stanna upp i vardagen, i ditt varande i livet. Du har många järn i elden. Många problem att lösa under din livsresa. Din uppgift i Världen är inte alltid lätt. Så är, och skall vara.

Därför är det viktigt att du ibland stannar upp ett slag, och låter allting vara som det är. Inte oroar dig, inte låter dig bli hetsig och arg över andras beteende. Saker du inte kan ändra på, inte göra så mycket åt.

Låt i stället allting vara som det är. Gå in i Min frid, och stanna där en stund. Låt dig uppfyllas av friden och känn hur den fyller varje cell i din kropp. Återhämta dina krafter ur Min källa, som varar i evig tid. Alltid kan du släcka törsten där. Varje stund på dagen och om natten finns den tillgänglig för dina behov.

Dick dig otörstig, mitt barn. Drick dig otörstig och känn FRID. Alla dagar, alla stunder, vakar jag över dig, mitt älskade barn. Jag finns till din hjälp. Närhelst du ropar på mig finns jag där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar