lördag 1 februari 2014

SE PÅ DITT ARBETE MED GLÄDJE OCH STOLTHET

Kära barn. Ta till dig Helig Ande. Låt mig blåsa liv i din tunga, så att du kan tala fritt och länge om sådana ting som just nu är aktuella.

Ge dig tid att vänja dig vid din nya skapelse och skepnad. Du är förändrad, mitt barn. Du är inte i dag densamma som i går, eller i förrgår. Du går mot Ljuset, mitt barn. Ditt liv förändras stund för stund.Se dig i dagen, se dig i natten. Se hur du ständigt söker sanning och rättfärdighet.

Din uppgift är att fortsätta söka sanning och rättvisa. Påpeka det du finner felaktigt. Alla dina tankar är givna av Gud. Tacka för den information du får. Du har Helig Kraft i din hand. Låt din hand springa snabbt över pappret. Låt din hand bli ditt redskap i kampen mot våld och orättvisor.

Du har en talande tunga. Låt den arbeta för dig på så sätt som var sagt att skulle ske.

Arbeta för fred och rättvisa. Låt dig aldrig förtröttas i det arbetet. Uppskatta dig själv och ditt livsverk. Ju mer du låter Mig fylla dig och din själ med Helig Kraft, ju mer kan du åstadkomma.
Låt dig inte förtröttas, min vän. Var inte så nedslagen, ty du uträttar storverk på jorden.

Du låter Mitt namn flyga på änglavingar över världen. Du skall fortsätta ditt verk, ty det är stort. Du skall se på ditt arbete med glädje och stolthet, ty du utför Min uppgift, din uppgift är given dig av Himlen, därför skall du i glädje fortsätta det du påbörjat. Ingen uppgift är för ringa.

Låt dig inte nedslås av onda tankar, ty Min kärlek följer dig, dag som natt. Jag ger dig allt som du behöver för din uppgift, därför kan du med tillförsikt se fram mot  din dag på Jorden.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar