söndag 6 oktober 2013

JAG LÄMNAR DIG ALDRIG ENSAM

Kära barn. Oron följer dig, varför? Ber du Mig om hjälp, får du den också. Dagligen och stundligen finns Jag här, redo att hjälpa. Redo att stötta dig när du vacklar.

Var dag har sin tid, natten likaså. Du finns här för din utvecklings skull. Endast för att din själ skall få det den behöver av upplysning. Du har din tid, din dag på jorden. Utnyttja den så, att din själ, utöver kunskap även får vederkvickelse.

Du behöver inte oroa dig så mycket, ty du vet ju att Jag alltid finns vid din sida. Du har sett att Jag aldrig lämnar dig ensam, att Jag alltid står här vid din sida, redo att hjälpa dig när nu kallar på Mig.

I nattens tysta timme talar Jag till dig. Visar dig vägen du har att gå, lär dig se mönstret i det som varit, det som är, och det som skall komma.

Blott du har tillit till Alltet, och till Min vilja att hjälpa dig, så kan du med tillförsikt gå din väg i Ljuset.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar